Partner serwisu
Intermodal i logistyka

II linia metra: Tarczy życie po życiu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-10-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
II linia metra: Tarczy życie po życiu
Fot. Witold Urbanowicz
Czemu Metro Warszawskie nie kupiło własnych tarcz? Co się stanie z tarczami po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Losem maszyn interesowali się nasi czytelnicy. Zacznijmy od pierwszego pytania: czemu zakup tarcz pozostawiono wykonawcy? - My nie kupujemy narzędzi. Młotki i wiertarki też są ich - mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. Rzecznik spółki, Krzysztof Malawko, dodaje, że zazwyczaj tarcze kupują firmy budujące. - Z ekonomicznego punktu widzenia taniej i lepiej było to zlecić wykonawcy - mówi Malawko. I pyta się od razu skąd Metro miałoby wziąć środki na zakup tarcz, przeszkolenie i dalsze utrzymanie kadry oraz co dalej z nimi zrobić po zakończeniu budowy (zwłaszcza wobec niedoprecyzowanego oraz niepewnego harmonogramu realizacji dalszych odcinków). Poza tym warto nadmienić, że wykonawca - przystępując do projektowania centralnego odcinka II linii - sam określał jakie tarcze będą najodpowiedniejsze i ile ich będzie trzeba dla terminowej realizacji inwestycji.

Co więc stanie się z tarczami po zakończeniu budowy tego odcinka? - Od strony technicznej całe maszyny będą mogły być wykorzystane tam, gdzie są podobne warunki gruntowe. Może być też wykorzystany sam mechanizm. Poza tym budowa metra będzie najprawdopodobniej kontynuowana - mówi rzecznik Metra. Wykonawca może się ubiegać o nowe zamówienie.

Co na to konsorcjum budujące centralny odcinek II linii metra? -Tarcze TBM, choć to bardzo skomplikowane urządzenia, traktowane są jak każda maszyna budowlana. Można ich użyć przy innych projektach lub sprzedać, wszystko zależy od tego jakie zamówienia znajdują się w portfelu posiadacza tarcz - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5